04-8100333
054-6996670

 
 

 
 
 

 

 
    האוצר מקים מנוע לאיתור פוליסות ביטוח נשכחות והוזלתן
    אגף שוק ההון מקים אתר אינטרנט שיאפשר למבוטחים לגלות על אילו פוליסות ביטוח הם משלמים, כמו ביטוח בריאות ורכב, ואף להשוות מחיריהן למתחרים. לפני שלוש שנים השיק האוצר מנוע דומה לאיתור חשבונות פנסיה רדומים, והיקפם צומצם מאז ב־15%

רחלי בינדמן, כלכליסט   


אחד הדברים היותר מעצבנים הוא לגלות ששכחנו לבטל את הוראת הקבע לחברת האינטרנט כשעזבנו דירה שכורה או שאנחנו משלמים כבר חודשים על מינוי שלא בשימוש למכון כושר שפעם רכשנו. את הבעיה הזאת מבקשת לפתור המפקחת על הביטוח דורית סלינגר בכל הנוגע לביטוחי חיים, בריאות, דירה, רכב, רכוש, אובדן כושר עבודה ותאונות אישיות — ענף שבו יש ריבוי של תשלומים כפולים ושירותים נשכחים או סתם לא מנוצלים.
הפיקוח על הביטוח מפתח מאגר חדש שירכז לציבור הרחב מידע על כל הביטוחים שברשותו. המנוע יציג בפני המבוטחים את עלות הפוליסה שלהם ואת תוקפה לצד קישור למחשבון מחירים שמשווה בינה לבין פוליסות דומות של המתחרות. ל"כלכליסט" נודע כי אתמול שלח אסף מיכאלי, סגן בכיר למפקחת, מכתב למנהלי חברות הביטוח בנושא.
המהלך שמובילה סלינגר מגיע שלוש שנים לאחר שקוֹדמה בתפקיד, פרופ' עודד שריג, השיק מנוע חיפוש לאיתור חסכונות פנסיה רדומים. ערב השקת המנוע היקף החשבונות הרדומים נאמד ב־40 מיליארד שקל, והוא צנח מאז ב־15% ל־34 מיליארד שקל נכון לסוף 2014. הקמת המנוע הקודם ארכה שנה, ולפי הערכות תידרש תקופת זמן דומה להקמת מנוע הביטוחים, שנמצא עכשיו רק ברמת הצהרת כוונות, כך שהוא צפוי לצאת לדרך רק בתחילת 2018.
הרעיון של המנוע החדש הוא יצירת שקיפות למבוטח. רבים מהציבור רכשו בחייהם ביטוח מסוים אגב שיחת טלפון שיווקית או בהיסח דעת ואף שכחו בהמשך את עצם הרכישה ורכשו ביטוח דומה מחברה אחרת. רק באפריל הורתה סלינגר לחברות הביטוח להשיב כסף למבוטחים שרכשו פוליסה בשיחת טלפון שהתבררה כמטעה. באגף התקבלו תלונות רבות מאנשים שצורפו לביטוח תאונות אישיות מבלי שהבינו כי הם רוכשים בפועל ביטוח כזה; למשל, מקרים שבהם השיחה הוצגה ככזו שנועדה "לעדכן פרטים", אף שבפועל מטרתה היתה מכירה.
כמו כן, פעמים רבות תשלום הפרמיה עבור פוליסות הביטוח מתבצע ב....

לאתר בקלות כפל ביטוח או מועד פקיעת פוליסה
באמצעות המנוע החדש המבוטח יגלה לא רק פוליסות נשכחות, אלא גם את תכולתן. במקרים רבים הוא כלל לא ידע שיש לו זכאות לפיצוי על אירועים מסוימים, ולכן לא דרש את הכיסוי שמגיע לו. למנוע מטרה נוספת: לאפשר לאדם שחשב שברשותו פוליסת ביטוח לבדוק אם היא פגה והוא כבר אינו מכוסה מפני סיכון כזה או אחר ולחדש אותה. המנוע אמור להציג למבוטח את מועד פקיעת הפוליסה והעלות שלה, אך גם להפנות אותו למחשבוני השוואת תעריפים של האוצר כדי שיבדוק אם הפרמיה שהוא משלם גבוהה או נמוכה משל המתחרים. במכתב ששיגר מיכאלי למנהלים הוא מסביר כי "כחלק ממדיניות אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון להגביר את שקיפות וזמינות המידע לציבור המבוטחים, וכדי לאפשר למבוטחים לרכוש או לעדכן את מוצרי הביטוח בצורה מושכלת, האגף מפתח ממשק שבו כל מבוטח יוכל....
   
לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט              
                 
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  054-6996670  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים