04-8100333
050-5537105

 
 

 
 
 

 

קרן פנסיה או ביטוח מנהלים: התפעול השוטף
מאת רמי סגמן, יועץ פנסיוני ומנכ"ל משותף בחברת סט פוינט!
 
 

אחרי שדיברנו באופן כללי על ההבדלים בין קרן פנסיה לביטוח מנהלים ואחרי שניתחנו את ההבדלים בשניים מתוך שלושת הכיסויים שמעניקות תוכניות אלו, חיים קצרים מדי וחיים לא יצרניים, ולפני שנדון בנושא החיים הארוכים ומקדם ההמרה מחיסכון לקצבה חודשית, אני מוצא לנכון ליזום דיון בהיבט שהוא (לטעמי) בעל חשיבות קריטית ושגם הוא לצערי נעלם מהשיח הציבורי והמקצועי -  ההיבט התפעולי.
לצערי היבט זה נעלם מעיני רבים וטובים מבית המחוקקים ועד לאחרון הפעילים בענף, ויעידו על כך הלחץ להקמת המסלקה הפנסיונית או נייר העמדה של לשכת רו"ח בנושא חישוב הטבות המס, אדם חכם אמר לי פעם – מה שלא פשוט – פשוט זה לא יהיה. ולטעמי אחת הבעיות המרכזיות שלנו בעולם הפנסיה והביטוח (וכנראה בעולמות נוספים בהם אנו חיים) הינה מורכבות היתר.
תחזוקת תיק פנסיוני מורכבת ממספר גורמים:
1. פתיחת התוכנית כולל טופסולוגיה נלווית, טופס הצעה ובמידת הצורך הצהרת בריאות\בדיקה רפואית.
2. תחזוקה שוטפת של פרטי הלקוח, עדכון פרטים אישיים: מצב משפחתי, עיסוק ותחביב, שינויים בשכר, שינויים בצרכים ביטוחיים, מעבר בין מעסיקים.
3. תשלומים שוטפים, שינויי שכר, עלייה וירידה, תשלומים לא סדירים, פיגורים, תשלומים שאינם מתקבלים בזמן, רישום תשלום כפול בגין חודשיים בחודש אחד, לקוח המועסק אצל שני מעסיקים או מעוניין לבצע הפקדה גם כשכיר וגם כעצמאי ומעוניין בתוכנית אחת ולא במספר תוכניות, וכהנה וכהנה אי התאמות המתרחשות בשגרה בעולם המורכב בו אנו חיים.
4. תכנון מסלול הפרישה בעת היציאה לפנסיה, מסלול השקעת הכספים ומסלול השארים.
שאלה לאנשי המקצוע בתחום, עם יד על הלב איזה מההסדרים מתופעל בקלות רבה יותר ועם התעסקות מועטה יותר, הסדר המבוסס על ביטוח מנהלים או על קרן פנסיה?
בביטוח מנהלים כאשר נפתחת תוכנית, נדרשת חתימה מסודרת על חוזה ביטוח, בקרן פנסיה ניתן לבצע הסדר "רבים" ולהכניס את כל העובדים החדשים ללא צורך במילוי טפסים והליך חיתומי למעט מגבלת חמשת השנים הראשונות למצב רפואי קיים.
בביטוח מנהלים כאשר העובד משנה מצבים משפחתיים מתחייבת הודעה לחברת הביטוח, אחרת ייתכן מצב שבו מי שיקבל את הכסף במקרה אירוע ביטוחי יהיה הגרוש\ה שכבר אינם פופולאריים אצל הלקוח, והכל מתוך כך שהוא לא עדכן אותי ואני לא עדכנתי את המבטח.- התוצאה יכולה להיות תשלום סכומי ביטוח שלא לגורם המועדף על ידי המבוטח, לעומת כיסוי לשארים שמתעדכן באופן עם השינוי במצב האישי.
בביטוח מנהלים כאשר העובד משנה עיסוק, תחביב (והיום יש יותר ויותר תחביבים מסוכנים) מחויבת הודעה וקבלת אישור מראש מחברת הביטוח.- יכול להוביל להעדר כיסוי ביטוחי מתוך חוסר ידיעה.
עובד המועסק אצל מספר מעסיקים במקביל ומעוניין לרכז את כל ההפקדות בתוכנית אחת, רק קרן פנסיה מאפשרת מספר משלמים בו"ז.
שינויים בשכר:  מחייבים גם הם התעסקות, הודעות, חתימות, הצהרות בריאות , בעייתי הן מבחינת הגורם המתפעל והן מבחינת הלקוח.

בקרן פנסיה אנו עדים לשני יתרונות מהותיים הן ללקוח והן לגורם המתפעל
מוצר הדורש מינימום התעסקות וכתוצאה מכך עלות תפעול נמוכה יותר
וכיסוי ביטוחי הממזער חשיפה לביטוח חסר, שיוצרת מינימום חשיפה של הגורם המתפעל ברמת האחריות המקצועית. 

ליצירת קשר לחץ כאן, או צלצל 04-8100-333
  

   
 

הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
קצר, ממצה, איכותי, חינם - אצלך במייל

 
 
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד

 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  050-5537105  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים