04-8100333  

 
 
 

 

 
    מהי תקופת ההתיישנות באירועי ביטוח?
    וגם: מהן המשמעויות של פנייה לבית המשפט לאחר שתקופת ההתיישנות באירוע הביטוח חלפה?

ג'ון גבע, גלובס


במקרים רבים מגלים המבוטחים כי במסגרת מגעים עם חברת הביטוח לקבלת תגמולי ביטוח בעקבות נזק שנגרם להם, נטענת טענת התיישנות המונעת מהם להגיש את תביעתם לבית המשפט. מהי תקופת ההתיישנות באירועי ביטוח? האם מגעים מול חברת הביטוח "עוצרים" את תקופת ההתיישנות? מה המשמעויות של פנייה לבית המשפט לאחר שחלפה תקופת התיישנות? האם הכול אבוד ותגמולי הביטוח ירדו לטמיון?

י' היה מעורב בתאונת דרכים וכתוצאה מכך נגרמו נזקים לרכבו. כאשר פנה אל חברת הביטוח שביטחה את הרכב במסגרת ביטוח מקיף, נענה בשלילה. לפיכך הגיש י' תביעה בבית המשפט. חברת הביטוח העלתה טענת התיישנות, מאחר וחלפו יותר מ-3 שנים מיום קרות מקרה הביטוח, שאירע לפני יותר מ-8 שנים.

סעיף 31 לחוק חוזה הביטוח, תשמ"א-1981, קובע תקופת התיישנות של 3 שנים להגשת תביעה בגין תגמולי ביטוח, תקופה שיש למנות מיום "מקרה הביטוח". י' בתגובה הצביע על כך שבמשך התקופה שאחרי התאונה, חברת הביטוח הייתה בקשר טלפוני עימו ואף אישרה את הטיפול בתביעתו - ולכן יש לראות בתגובותיה והתנהגותה קבלת אחריות לאירוע. עוד הוסיף י', כי לפי סעיף 9 לחוק ההתיישנות "אם הודה הנתבע...בקיום זכות התובע, תתחיל תקופת ההתיישנות מיום ההודאה ומעשה שיש בו משום ביצוע מקצת הזכות, דינו כהודאה לעניין סעיף זה". נסיבות המקרה של י' מצדיקות את דחיית המועד שממנו יש למנות את תקופת ההתיישנות עד ליום ההודאה בחבות.

בית המשפט קבע כי התנהגותה של חברת הביטוח במקרה זה....
   
לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר  גלובס             

                           
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  050-5537105  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים