04-8100333
050-5537105

 
 

 
 
 

 

 
    איזו חברת ביטוח תשלם לכם בזמן צרה - ומי לא?
    מדד השירות שמפרסמת המפקחת על הביטוח מאפשר לציבור להשוות בין חברות - ולהבין אצל מי כדאי לרכוש ביטוח בכל ענף ומאיזו חברה דווקא עדיף להימנע

מירב ארלוזורוב, דה מרקר


ביטוח הוא מוצר יוצא דופן - זהו המוצר היחיד שאנחנו קונים שלא כדי להשתמש בו. ביטוח נועד לשימוש רק במקרה של נזק או אסון, וככזה הוא לא רק מוצר שאיש אינו רוצה לצרוך, אלא גם מוצר חירום. לכן, זהו אחד המוצרים הפיננסיים היקרים וגם הרגישים ביותר שיש.
מדד השירות של חברות הביטוח ל–2015 פורסם על ידי המפקחת על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, וחשף שוב את הבטן הרכה של הענף בישראל: עד כמה חברות הביטוח מתחמקות מעמידה בהתחייבות לשלם את דמי הביטוח בעת אירוע ביטוחי. העובדה שחברות מתחמקות מתשלום דווקא בשעת אסון, ולאחר שמבוטחים משלמים להן פרמיה במשך שנים מתוך אמונה כי בשעת אסון הן יסייעו להם, הופכת את הענף לאחד המסוכנים והמכוערים בישראל. אם אי־אפשר לסמוך על חברת הביטוח בשעת הצורך, אז איזה צורך יש לנו בביטוח בכלל?
מדד השירות של חברות הביטוח הוא השירות הטוב ביותר בהקשר הזה שהמפקחת מגישה למבוטחים, משום שהוא מאפשר להשוות בין החברות ולבדוק מי מהן אמינה יותר בשעת אסון. השיקול המקובל עד היום בבחירה של חברת ביטוח - מי שגובה את הפרמיה הזולה יותר - הוא שיקול שגוי. פרמיה נמוכה שמסתיימת בהתחמקות של החברה מתשלום התביעה, כמוה ככסף שנזרק לפח. מבחינה זו, עדיף לשלם פרמיה גבוהה יותר עם ודאות גבוהה יותר שבשעת צרה הביטוח אכן ישולם. את זה מאפשר המדד לקבוע.
היתרון הנוסף של פרסום המדד הוא מה שעושה טור זה: הוא מאפשר להשוות בין ביצועי חברות הביטוח, ולעשות שיימינג לאלה שנוהגות באופן בלתי־מוסרי במיוחד, ובכך להפעיל עליהן לחץ להשתפר משנה לשנה.

כדאי להתחיל דווקא עם הבולטות לטובה. הדירוג מלמד ש....
   
לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר דה מרקר              
                 
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  050-5537105  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים