04-8100333
054-6996670

 
 

 
 
 

 

 
    תרגיל האותיות הקטנות: סוכן הביטוח הבטיח? אז מה
    דוד איבד את כושר עבודתו וביקש לממש את פוליסת ביטוח הנכות התעסוקתית אותה רכש - בעקבות הסבריו המשכנעים של סוכן הביטוח. ואולם, בחברת הביטוח סרבו לשלם, תוך הישענות על סעיף המופיע באותיות הקטנות של הפוליסה, שאפילו הסוכן לא ידע על קיומו. למזלו של דוד, בעזרת סוכן ביטוח אמיץ ושופטת עם לב מבין, ניסיון ההתחמקות של החברה לא צלח

עו"ד חיים קליר


מר אמסלם שימש מנהל באחת מחנויות חברת מחסני חשמל. באחד הימים סייע למחסנאי בהזזת אריזות קרטון. מבלי משים ביצע תנועה חדה והחל להרגיש כאבים עזים בגבו.
אמסלם איבד את כושר עבודתו לתקופה של שלושה חודשים. הייתה לו פוליסת ביטוח נכות תעסוקתית של חברת הביטוח מגדל. אמסלם זכר כי סוכן הביטוח דוד כהן שיבח את הפוליסה בכך שבעת מחלה או תאונה היא מתחילה לשלם כעבור תקופת המתנה קצרה של ארבעה עשר יום. בפוליסות אחרות, הסביר הסוכן, תקופת ההמתנה היא תשעים יום.
אמסלם פנה לסוכן וביקש להפעיל את הפוליסה. אין בעיה, אמר הסוכן, מגיע לך וכעת גם תבין כמה טוב שיש מגדל מאחוריך. הסוכן הגיש את התביעה למגדל אולם מהר מאוד גילה כי בדיחת הביטוח השחוקה "הפוליסה שלנו מכסה הכול חוץ מתביעתך" עדיין תקפה.
בדרך כלל, הודו מסלקי התביעות של מגדל, אכן תקופת ההמתנה על פי הפוליסה לנכות תעסוקתית היא ארבעה עשר יום. אבל בפוליסה, הזכירו לסוכן, יש גם אותיות קטנות. לפי האותיות הקטנות "תקופת ההמתנה במקרה של נכות הנובעת מנזק בעמוד השדרה שאינו שבר הינה תשעים ימים". מסלקי התביעות הראו לסוכן את האותיות הקטנות ושילחו אותו לדרכו שכן "המבוטח אינו עובר את תקופת ההמתנה בפוליסה".
הסוכן פנה לדרגים היותר גבוהים במגדל והגיש בפניהם ערעור. הוא הפעיל את מלוא כובד משקלו כדי שישלמו למבוטח. ללא הועיל. מסלקי התביעות של מגדל בשלהם: אין כיסוי.

אמסלם לא ויתר ופנה לעזרת בית המשפט לתביעות קטנות בעפולה.

המזל של אמסלם: סוכן הביטוח התייצב לצידו
בפני השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד העיד המבוטח כי בעת מכירת הפוליסה הסוכן הסביר לו שאם ייפגע מתאונה הוא יהיה זכאי לפיצוי החל מהיום החמישה עשר. כך גם רשום בהצעת הביטוח. את הפוליסה בה רשומה תקופת המתנה ארוכה של תשעים יום לכאבי גב הוא לא קיבל אלא לאחר שערעורו נדחה שאז לבקשתו נשלחה אליו הפוליסה.
סוכן הביטוח התייצב בבית המשפט והעיד לטובת אמסלם. הסוכן אישר כי לא עדכן את הלקוח על חריג תשעים הימים. "במעמד שיווק המוצר אנו לא נכנסים לחריגים....
   
לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר YNET              
                 
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  054-6996670  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים