04-8100333
050-5537105

 
 

 
 
 

 

סרטון מרתק: החוסכים חושבים שסוכן הביטוח לא עובד עבורם
סוכני הביטוח הפנסיוני טוענים שמשמיצים אותם לשווא וכי רק טובת החוסכים לנגד עיניהם. סקר שערך כלכליסט בשיתוף מכון המחקר מדגם מעלה כי הציבור מוכן לוותר על סוכן ומוטרד בעיקר מדמי הניהול.
רחלי בינדמן, כלכליסט
 

  "יש לך סוכן ביטוח, אז תרגיש הכי בטוח", מפזם ג'ינגל ברדיו בשבועות האחרונים. הג'ינגל אף מתאר את הסוכן כ"דואג, עובד, נותן יותר, נאמן, ממש חבר". לא בטוח שמדובר באמירה מדויקת בכל הנוגע לסוכני הביטוח המלווים את חוסכי הפנסיה, לפחות לדעת הציבור. סוכני הביטוח מרבים לטעון שהם מושמצים לשווא, שיצא להם שם של חמדנים, כאלו שמפנטזים רק על טיולים מפנקים לחו"ל עבור גיוס עוד לקוח לעוד מוצר ביטוחי שהוא לאו דווקא צריך, ועוד גובים עליו דמי ניהול מופקעים. הם מתעקשים שהם נאמנים רק ללקוח וכי רק טובתו משפיעה על שיקול דעתם.
השבוע ייפתח כנס לשכת סוכני הביטוח השנתי באילת תחת הנהגת הנשיא החדש אריה אברמוביץ', שיטען כי יש להילחם כדי להחזיר את מעמד הסוכנים וכדי למנוע פגיעה במערך התמריצים שלהם מצד הרגולטור. "כלכליסט" יצא לשאול את הציבור מה דעתו על סוכן הביטוח הפנסיוני שלו. הממצאים מטרידים ומציבים סימני שאלה לגבי תפקידם ועתידם של סוכני הביטוח הפנסיוני. נראה כי רוב החוסכים שומעים מסוכן הביטוח שלהם לכל היותר פעם בכמה שנים, רובם מוכנים לוותר על סוכן תמורת דמי ניהול נמוכים יותר, וזאת כאשר רובם מוכנים לשלם מכיסם עבור ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.
"ברגע הנכון, בשבילך הסוכן הוא המקצוען. גם יש לו הידע, הוא מכיר אותך", כך ממשיך הג'ינגל ברדיו. לפי תוצאות הסקר נראה כי בכל הנוגע לחוסכים לפנסיה, התיאור הזה רחוק מלהיות מדויק.
 
לא נפגשים

בעוד סוכני הביטוח טוענים שהם מקפידים לפגוש את החוסכים לפחות אחת לשנה, מתברר שהרוב כמעט לא פוגשים את הסוכן שלהם. ואם הסוכנים ציפו לשמוע שקהל החוסכים חושב שהוא מקבל מהם שירות טוב, אז צפויה להם אכזבה. כשבוחנים את תוצאות הסקר למול רמת ההכנסה של החוסך - ככל שהשכר נמוך יותר, היקף הפגישות עם הסוכנים יורד וגם שביעות הרצון מרמת השירות. בעלי שכר גבוה מפרישים כמובן יותר כסף לחיסכון פנסיוני, ובהתאם העמלה שהסוכן מקבל גבוהה יותר.
אפשר היה לצפות מסוכן הביטוח לפעול להורדת דמי הניהול לחוסך, אבל החוסכים לא מרגישים כך. הסוכן נמצא במלכוד — מצד אחד עליו לדאוג לאינטרסים של החוסך, ומצד שני הוא משתכר מעמלות שנגזרות מגובה דמי הניהול שהחוסך משלם. זאת כאשר דמי ניהול גבוהים יכולים לגזול עד כשליש מהחיסכון הפנסיוני לאורך השנים.

הציבור אינו תמים

עד כמה מודעים חוסכי הפנסיה לעובדה שככל שדמי הניהול שהם משלמים גבוהים יותר, הסוכן גוזר עמלה גבוהה יותר? אם ניתן היה להניח שלהבדיל מאנשי שיווק רגילים, סוכני הביטוח נתפסים על ידי החוסכים ככאלו שאמורים לדאוג לאינטרסים שלהם, מתברר כי ציבור החוסכים אינו כזה תמים. רוב הנסקרים לא תופסים את סוכן הביטוח כמי שדואג לאינטרסים שלהם, ומבינים היטב שהסוכן מקבל עמלה שנגזרת מגובה דמי הניהול שהם משלמים....
 
לחץ כאן לקריאת הכתבה באתר כלכליסט

ליצירת קשר לחץ כאן




 

   
 

הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
קצר, ממצה, איכותי, חינם - אצלך במייל

 
 
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד

 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  050-5537105  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים