04-8100333
050-5537105

 
 

 
 
 

 

 
    מנסים למכור לכם ביטוח? לא הכל מותר!
    המפקחת על הביטוח דורית סלינגר פרסמה הוראות חדשות למשווקי ביטוח: תובהר מטרתה המדויקת של שיחת השיווק, יוצגו פרטים מלאים של המתקשרים, ובמקרה שתסרבו - לא יוכלו לפנות אליכם שוב במשך חצי שנה

תומר ורון, אתר כלכליסט   


הממונה על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, פרסמה הוראות המסדירות את אופן שיווק מוצרי הביטוח ללקוחות. סלינגר קובעת כי בעת שיווק יזום של חברות הביטוח, סוכן הביטוח יהיה חייב להבהיר למבוטח כי מדובר בשיחת שיווק שמטרתה היא מכירת ביטוח. בנוסף, נציג החברה או הסוכן יצטרכו הציג את שמם ואת החברה אשר אותם הם משווקים.
כמו כן, בתחילת כל שיחה יזומה שכזו, חברת ביטוח או הסוכן יבקשו אישור מהלקוח להמשך פעולת השיווק. במידה שהמועמד לביטוח השיב כי אינו מעוניין בפעולת השיווק, לא יפנו חברת ביטוח או הסוכן לאותו מועמד לביטוח במשך חצי שנה לפחות.
סליגנר דורשת במקביל מחברות הביטוח להתאים את השיחה ואת המכירה למאפייני הלקוח, לרבות הגיל שלו, וקובעת עוד כי ....

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

להלן הוראות משרד האוצר בנושא מכירת מוצרי ביטוח:

1.   גילוי נאות

מ- 01/07/2015   מחויב כל סוכן להצהיר במסמך ההנמקה על הקשר (זיקה) שיש לו לגוף המוסדי (ק. פנסיה, חברת ביטוח, גוף מנהל) כולל אופן התגמול אותו הוא מקבל מאותו גוף וכן לציין במידה והתוכנית עליה המליץ ללקוח משתתפת בפרויקט מכירות (מבצע) ,כולל אופן ותנאי התגמול במבצע.
שימו לב, גם יועצים וחברות ייעוץ בעלי רישיון המאפשר קבלת עמלות הפצה מחויבים בהצהרות ובגילוי הנ"ל.


2.   חיוב פניה למסלקה פנסיונית.
מ 01/07/2015   מחויב כל בעל רישיון כאשר הוא מכין/ מעביר המלצה בנוגע לחיסכון פנסיוני של לקוח לפנות למסלקה הפנסיונית בכדי לקבל נתונים אודות המוצרים הפנסיוניים של לקוחו.
הערה : בתאגידי ייעוץ בהם ניתן ייעוץ ביטוחי-פיננסי-הוליסטי מתבקש הלקוח להמציא כל המידע כולל זה שאינו מצוי במסלקה הפנסיונית עקב השפעת הנתונים הנוספים על מתן ההמלצות באופן מדויק ובאחריות הראויה.
פעולת מתן ההרשאה ליועץ ע"י הלקוח ניתנת לביצוע באופן קל ופשוט באתר המסלקה וקבלת קוד הרשאה אותו ניתן להעביר לחברת הייעוץ או היועץ הפנסיוני .

3.     פניות מכירה מנציגי חברות ביטוח
מיום 16/08/2015   יחויבו נציגי החברות הפונים למבוטחים או לשם מכירת או הרחבת או הוספת כיסוי בהוראות הבאות:
א. הזדהות בשם הפונה
ב. ציון שם הארגון/חברת הביטוח.
ג. ציון מטרת הפניה- " מכירת ביטוח ".
ד. במידה והאדם אליו פנו , סירב. חל איסור לפנות אליו במשך חצי שנה לפחות ממועד הסירוב.
ה. במידה והפניה נעשתה באופן טלפוני-חובה לבצע השיחה מטלפון מזוהה שניתן לחזור אליו.
ו. הוספת או הרחבת כיסוי או כתב שירות לביטוח קיים (פוליסה קיימת) מחויב באישור בכתב של הלקוח.

 

 
                              
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  050-5537105  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים