04-8100333
050-5537105

 
 

 
 
 

 

 
    הסוכן ממליץ לכם על מוצר חיסכון פנסיוני?
עכשיו תוכלו לדעת מה הוא מרוויח מזה
    הממונה על שוק ההון פרסמה הוראות חדשות לסוכני הביטוח לפיהן הם יצטרכו להסביר ללקוחות את אופן התגמול שלהם, ולציין אם המוצר עליו הם ממליצים משתתף במבצע

מעין מנלה, כלכליסט   


סוכני ביטוח שממליצים ללקוח על מוצר פנסיוני מסוים יצטרכו להסביר כיצד הם מתוגמלים וכיצד הם קשורים לחברות הביטוח. לפי הוראות חדשות שפרסמה היום (ג') דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, סוכני ביטוח יצטרכו גם לציין אם המוצר עליו המליצו משתתף במבצע של חברת הביטוח, לפרט את התגמול שהם מקבלים מהחברה, מעבר לעמלות השוטפות, ומה הם התנאים לקבלתו כולל מועד סיום המבצע. כך, אם החברה מציעה לסוכן עמלה גדולה יותר או הטבות אחרות במידה וימכרו את המוצר הספציפי עד תאריך מסוים – הלקוח יוכל לדעת מכך ולהחליט אם הוא מעוניין במוצר.
מטרת ההוראות היא להגביר את השקיפות מול הלקוחות. במהלך פגישה עם יועץ או משווק פנסיוני חייב הסוכן לתת לחוסך מסמך שנקרא "מסמך הנמקה" לפני החתימה על חוזה. המסמך מפרט את הסיבות בגללן נבחר המוצר הפנסיוני הספציפי עבור החוסך.
השינויים העיקריים בהוראות החדשות הם שמעתה חייב הסוכן להצהיר על סוג הרישיון שלו (יועץ פנסיוני או משווק פנסיוני), על אופן התגמול שלו והזיקה שיש לו לחברות הביטוח. כמו כן, כאמור, על הסוכנים לציין אם המוצר עליו המליצו משתתף במבצע. בנוסף, סוכנים יהיו חייבים לפנות למסלקה הפנסיונית כדי לקבל מידע על המוצרים הפנסיוניים שבידי הלקוח.
בסוף המסמך הוספה טבלה מסכמת שמטרתה לתת ללקוח תמונת מצב מלאה וברורה בנוגע לתוצאות פגישת השיווק או הייעוץ הפנסיוני. בטבלה מוצגים המוצרים שהיו ללקוח בתחילת פגישת הייעוץ ורשימת המוצרים שיש לו בסיומה.
כמו כן, בהוראות החדשות מבחינים בין שלושה סוגים של מסמכי הנמקה בהתאם לסיטואציה של הלקוח.....
   
לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט              

                           
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  050-5537105  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים