04-8100333
054-6996670

 
 

 
 
 

 

 
    פוליסת חבות מוצר, מה שמסתתר מאחורי המילים
    ד"ר עמי כהנא, סטפוינט!

פוליסת חבות מוצר היא "פוליסת אחריות" , שמכסה את אחריות המבוטח כלפי צדדים שלישיים (לקוחות ומשתמשים ישירים ועקיפים של המוצרים, וכן מי ניזוק מן המוצר מבלי שיהיה הצרכן).

הפוליסה מכסה נזק פיזי שנגרם לצד ג' , ונזק כספי "נגרר" שנובע מהנזק הפיזי.
מוצר שלא גרם נזק פיזי, אלא לא התאים ליעודו למשל, וגרם ללקוח נזק כספי-  האירוע לא מכוסה. (מוצר שהיה פגם במידותיו, או בצבעו או בכל פרמטר אחר והלקוח מודיע שנגרם לו נזק בעקבות הפגם, הנזק לא מכוסה).

במקרה של נזק מכוסה, המוצר עצמו שגרם את הנזק, לא מכוסה.  אם המוצר הוא קופסה למוצר מזון, והסתבר שהיא דולפת וגרמה נזק ללקוח, וצריך להשמיד את הקופסאות. חברת הביטוח תפצה את הניזוק במלוא הנזק (המוכח) והמבוטח ישלם את עלות הקופסה.

איסוף/החזרה מוצרים פגומים-גורמי נזק (Recall). אם מבוטח שלח מוצרים למספר רב של לקוחות , והסתבר שהמוצר פגום וגורם נזק, יש צורך לאסוף אותו מכלל הלקוחות. מאחר ולא נגרם עדיין נזק ללקוח, הרי אין כיסוי ויש לרכוש כיסוי מיוחד לאיסוף.  יש לשים לב, אם נגרם נזק אצל לקוח, והוא צריך לאסוף מוצרים מלקוחותיו שלו, האיסוף מכוסה בפוליסה הרגילה כי זה  נזק ללקוח.
לעיתים עלויות איסוף (כולל פירוק של מוצרים ממערכות, והרכבה של מוצרים תקינים במקומם) הן עלויות גבוהות ואסור להתעלם מהן בעת עריכת הביטוח.

הודעה בתקופת הביטוח.  פוליסת רכוש, פוליסת צד ג' וחבות מעבידם מכסות "אירוע בתקופת הביטוח". פוליסת חבות מוצר מכסה את המבוטח  בגין "הודעה בתקופת הביטוח". מאחר ולא יודע בדיוק מתי יוצר המוצר שגרם לנזק, והדבר נודע רק בזמן שמתקבלת הודעה, יש צורך בפוליסה שתכסה המבוטח בעת שמגיעה ההודעה.
מועד רטרואקטיבי. חברת הביטוח שממנה נרכשת הפוליסה מגי לכסות אירועים שמקורם
                    
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  054-6996670  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים