04-8100333
054-6996670

 
 

 
 
 

 

 
    חובות הביטוח כלפי מבוטח בפנסיית שארים
    ארתור בלאייר, אתר NEWS1


בית הדין עמד בהכרעתו על חובתן של חברות ביטוח, שעתירות ידע ובקיאות בהשוואה למבוטחיהן, לנהוג בתום לב ובגילוי מרבי כלפי הלקוחות. "המבטח הוא בעל העוצמה, הוא בעל הידע באשר לתנאים העלולים לפגוע במבוטח. המבטח אחראי לכך שהמבוטח ידע באילו נסיבות הוא עלול להיפגע ולהפסיד את תשלומי הביטוח
▪  ▪  ▪
בהתאם לחוק, החל משנת 2008 כל מעסיק מחויב לבטח את עובדיו, כחלק מחובת הביטוח הפנסיוני, מפני נכות ומוות, ובכלל זה לפנסיית שארים לקרובים. "שאיר" הוא בן זוגו של המבוטח, בין אם בקשר נישואין או ידועים בציבור, וילדיו עד גיל 21. קצבת שארים משולמת לקרובי המבוטח במקרה שהוא נפטר טרם יציאתו לפנסיה. האלמנה תקבל את הפנסיה לכל החיים, ואילו לילדיו של המנוח משולמת קצבת שארים עד הגיעם לגיל 21.
החוק, כאמור, מחייב מעסיקים להפריש לקופת הביטוח הפנסיוני של עובדיהם כספים לפנסיית שארים שמנוהלים על-ידי חברת הביטוח או קרן הפנסיה הרלוונטית. מטבע הדברים, חובה זו של המעסיק קיימת כל עוד שוררים בינו לבין העובד יחסי עבודה. עם סיום היחסים, אם בהתפטרות ואם על-ידי פיטורים, תמה החובה.

חברות הביטוח חייבות בחובות מוגברות
זאת נכון באשר לחובות מעסיקים, אך חובותיה של חברת הביטוח אינן מסתיימות בתום ההעסקה. כך נקבע בפסק דין חדש של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. במקרה שנדון בפסק הדין דובר על מריו (שם בדוי), עובד זר שעבד כשנה במלון באילת. מעסיקתו הפרישה עבורו, במסגרת העבודה, כספים לקרן פנסיה שנוהלה על-ידי חברת מנורה מבטחים פנסיה. תשלומים אלה הופסקו לאחר פיטורי העובד.
מקץ כחצי שנה ממועד הפיטורים מריו נפטר. חלפו כמה שנים, ושאירי המנוח גילו - ממש במקרה - שיתכן כי הם זכאים לפנסיית שארים בהתאם לפוליסת הביטוח שהייתה למריו במהלך עבודתו במלון. הם פנו לנציגה של מנורה מבטחים בבקשה מתאימה, אך נדחו בטענה שעם פיטורי מריו המלון הפסיק להפריש עבורו דמי ביטוח, על כן הפך מריו ל"עמית לא פעיל" והביטוח נפסק.
קרובי המנוח הגישו תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, ושם נפסק כי על מנורה מבטחים לשלם. בית הדין דחה את טענותיה של חברת הביטוח אחת אחת וקבע שבמקרה זה היא הפרה את חובת הגילוי המוגברת שחלה עליה כלפי המבוטח, מריו.
בית הדין עמד בהכרעתו על חובתן של חברות ביטוח, שעתירות ידע ובקיאות בהשוואה למבוטחיהן, לנהוג בתום לב ובגילוי מרבי כלפי הלקוחות. המבטח אחראי לכך ש....
   
לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר  NEWS1             

                           
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  054-6996670  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים