04-8100333
054-6996670

 
 

 
 
 

 

 
    הכירו: המהפכה הפנסיונית הצרכנית
שתחסוך לכם הכי הרבה כסף
    ארבע שנים אחרי שהוקמה המסלקה הפנסיונית ורוב הציבור עדיין לא שמע עליה, למרות שנעזר בשירותיה. מסך הערפל הוסר מסכום הכסף הגדול ביותר שיהיה לרובנו אי פעם ובקרוב גם נוכל לבצע מגוון פעולות שיחסכו לנו הרבה מאוד כסף - בלי מתווכים ובחינם. זה מה שאתם חייבים לדעת

אליצפן רוזנברג, אתר YNET



יודעים איפה הכסף שלכם? הבשורה הצרכנית הגדולה ביותר שהתרחשה בישראל בשנים האחרונות לא קשורה להורדת מחיר הקוטג', הרפורמה בסלולר או הוזלת המסים על קניות בחו"ל.
לא רבים מודעים לכך, אולם נראה כי לא תהיה זו טעות להגדיר את הבשורה החשובה ביותר בשנים האחרונות כהקמת המסלקה הפנסיונית.

השם הלא סקסי הזה, הוא מה שמאפשר כיום לכל אזרחי ישראל לדעת בכל רגע נתון איפה נמצא סכום הכסף הגדול ביותר שיהיה להם אי פעם (לפחות אצל רוב הציבור), מי מנהל אותו, היכן הוא מושקע וכמה עמלות ודמי ניהול אנחנו משלמים עליו.
מה זו בעצם המסלקה? המסלקה הפנסיונית, שהוקמה בשנת 2013 (נגישה לציבור הרחב מאמצע 2014), היא מערכת שהוקמה בפיקוח ממשלתי המרכזת את כל המידע על חסכונות הציבור מהגופים הפנסיוניים השונים הקיימים בישראל. מדובר בעשרות גופים מוסדיים המנהלים מאות קופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחים בסכום מצטבר של 1.4 טריליון שקל.
המסלקה אינה מחזיקה במאגר המידע, אלא יש לה את היכולת לפנות בכל רגע נתון לכל הגופים המנהלים את החסכונות ולקבל מהם את המידע (אותו הם מחויבים לספק לה). היא מעבדת אותו ומגישה אותו בצורה מרוכזת ומסודרת לפונה (כמובן, הכל נעשה בצורה ממוחשבת ומאובטחת).
המסלקה מאפשרת לכל פונה, לאחר רישום, הזדהות ואימות נתונים, לקבל בתוך שלושה ימים פלט עם כל המידע הרלוונטי לגביו על כל החסכונות שיש לו, כאשר ניתן לפנות ישירות למסלקה, או באמצעות סוכן/יועץ פנסיוני.
 
עשרות אלפי פניות מדי חודש

במאגר הלקוחות של המסלקה רשומים כיום כ-600 אלף אזרחים אשר עשו שימוש בשירותה. כ-520 אלף מתוכם ביקשו וקיבלו "קוד אימות ייפוי כוח" אותו מסרו לסוכן הביטוח הפועל מטעמם, על מנת שיוכל לקבל מידע בשמם וכ-80 אלף איש ביקשו וקיבלו באופן ישיר את המידע על תיק המוצרים שלהם.
עלות קבלת המידע מהמסלקה עומדת על 20 שקלים, אולם בשנים האחרונות קמים גופים שונים המאפשרים לקבל את המידע בחינם.
הגופים הללו גילו את הפוטנציאל העסקי הגלום בהצגת המידע העדכני לחוסך, מאפשרים לחוסך להגיש למסלקה בקשת מידע על חשבונם ומציגים לחוסך את המידע המתקבל במערכות המיכון. חלקם מציגים את המידע בצורה ויזואלית מרשימה ואף כוללים המלצות שונות בהתאם לנתוני החוסך. בין הגופים הללו ניתן למנות את "וובי" (שמציע את השירות משנת 2015), יעד פנסיוני (מנורה-מבטחים), בנק הפועלים (ללקוחות הבנק), לאומי פנסיוני (בנק לאומי) ו"רובין הוד".
חשוב לציין שאת השירות החינמי הזה עוטפים אותם הגופים במסרים עסקיים המתאימים להם, או התניות שימוש, כגון העברת לידים לחברות ביטוח או סוכני ביטוח, תוספת שירותים שעליה יש לשלם וכדומה.
לדברי עמיר טל, מנכ"ל המסלקה הפנסיונית, למרות שניתן לקבל את המידע בחינם מאותם גופים, במקרים מסוימים לקבלת הנתונים ישירות מהמסלקה יש יתרון משמעותי. "מסמך המונפק על ידי המסלקה מוכר כמסמך משפטי", אומר טל. "כשאתה מקבל את המידע ואתה מוריד אותו כקובץ PDF, החוק מכיר בו כמסמך משפטי מחייב וניתן להציג אותו בבית משפט. למשל בהרבה מאוד אירועים של גירושין, בין אם זה גישור או דיון בבית-משפט שמצריך להציג את המצב הפנסיוני.
 
אלטרנטיבה למתווכים הפיננסיים
איזה עוד שירותים החוסך יכול לקבל במסגרת המסלקה?

"גם מתוך אלו שמכירים את המסלקה, לא רבים יודעים שחוסך יכול לעדכן את כל הפרטים שלו בכל אחד מהמוצרים הפנסיוניים שיש לו, באמצעות המסלקה. זה כולל ת"ז, שם, כתובת, מצב משפחתי וכו'. העדכון של המוצרים יכול להתבצע במוצר ספציפי או בכל המוצרים וזה שירות שניתן חינם".
"ניתן לעשות את זה דרך הפורטל של המסלקה, יש הנחיות מאוד ברורות וידידותיות כיצד להירשם וכיצד להשתמש בשירות", אומר טל.
נציין כי בלא מעט חסכונות ופוליסות קיימים כיום טעויות שונות ב....
   
לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר YNET              
                 
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  054-6996670  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים