04-8100333
054-6996670

 
 

 
 
 

 

 
    מדוע קופות החולים מחרישות את הזכויות הסיעודיות שלנו?
    כ-5 מיליון ישראלים מבוטחים בפוליסות ביטוח בריאות. אולם מסתבר שיש לא מעט מקרים בהם החולה הסיעודי לא ידע כי יש ברשותו פוליסה ולא מיודע על ידי קופות החולים והרופא המטפל כי יש לו זכאות לפיצוי

עו"ד סיגל לביא-אלבז, אתר כלכליסט


כמה מכם מבוטחים בפוליסות בריאות סיעודית? כמה מכם יודעים שיחד עם חתימתכם על הצטרפות לשירותי שב"ן רכשתם גם כיסוי למצב סיעודי? על פי נתונים המפורסמים ברשת, כ-5 מיליוני ישראלים מבוטחים בפוליסות ביטוח בריאות, רובם דרך קופות החולים השונות, המעניקות פיצוי חודשי במקרה שאדם מוגדר סיעודי אולם למרבה הצער, ב-17 השנים בהן אני עוסקת בנושאי ביטוח נתקלתי בעשרות ואולי אף במאות מקרים בהם החולה הסיעודי לא ידע כי יש ברשותו פוליסה ו/או לא ידע כי קמה לו זכאות לפיצוי על פי אותה הפוליסה.
מה קורה עם מבוטחים שלא מודעים לזכויותיהם ולא פונים בכלל לעזרה, כשהם נזקקים וראויים לה?

מצב סיעודי מוגדר כאי-יכולת של המבוטח לבצע בכוחות עצמו חלק מהותי של לפחות 3 מתוך הפעולות הבאות: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, לשלוט על הסוגרים ולהתנייד. כלומר, פעולות יום-יומיות. אפשרות אחרת להגדרת מצב סיעודי היא "תשוש נפש" בדרך כלל עקב מחלת אלצהיימר. מחלת אלצהיימר או דימנציה דורשות מבני המשפחה התגייסות עצומה לטובת בן המשפחה החולה, עם זאת, מאחר וחולים אלה לעיתים קרובות בריאים פיזית ומתפקדים עצמאית, אדם מן היישוב לא ייטה לחשוב שהם "סיעודיים".
מי שפוגש לראשונה בחולה הסיעודי הוא רופא גריאטר בקופת חולים ו/או אחות המבצעת בדיקת תפקוד מעת לעת. בסיכום הבדיקה הם יפנו להמשך טיפול מתאים אך מה שלא ייכתב זוהי המלצה לבירור זכויות סיעודיות, עבור המבוטח.....
   
לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט              
                 
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  054-6996670  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים