04-8100333
054-6996670

 
 

 
 
 

 

 
    כמה כללים שיסייעו לכם בתביעת סיעוד מול חברת הביטוח
    עו״ד גלעד רמתי, אתר גלובס.
הכתבה בשיתוף משפטיפ


מעניין לדעת כי בהתאם לנתוני אגף שוק ההון במשרד האוצר, בין 30% ל- 40% מתביעות הסיעוד נדחות על ידי חברות הביטוח. בחלק מן המקרים, הדחיה נגרמת כתוצאה מהתנהלות לא נכונה או מטעויות אותן מבצעים המבוטחים בעת הגשת תביעת הסיעוד. לפניכם מספר כללים פשוטים אשר יסייעו לכם להימנע מטעויות אלה ולהגדיל את סיכויי ההצלחה בהגשת תביעת הסיעוד לחברת הביטוח:

מי זכאי לגמלת סיעוד

טרם הגשת מסמכי התביעה לחברת הביטוח, יש להבין כיצד מוגדר מצב סיעודי בפוליסה והאם אתם עומדים בקריטריונים לקבלת הפיצוי - הקריטריונים המגדירים מצב סיעודי מובאים בפירוט בפוליסה ונלקחו מתוך תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח וביטוח סיעודי קבוצתי לחברי קופת חולים), התשע"ו-2015.

גמלת סיעוד ניתן לקבל על "תשישות נפש", או על רקע תפקודי. תשישות נפש מוגדרת כפגיעה בפעילותו הקוגניטיבית של המבוטח וירידה ביכולתו האינטלקטואלית הכוללת: ליקוי בתובנה ובשיפוט, ירידה בזיכרון לטווח ארוך או קצר וחוסר התמצאות במקום ובזמן הדורשים השגחה במרבית שעות היממה שסיבתה במצב בריאותי כגון: אלצהיימר, או בצורות דמנטיות שונות. כל זאת על-פי קביעת רופא מומחה בתחום.

תפקוד לקוי מוגדר בפוליסה כמצבי בריאות ותפקוד ירודים של המבוטח כתוצאה ממחלה, תאונה או ליקוי בריאותי, אשר בגינו לא מסוגל המבוטח לבצע בכוחות עצמו חלק מהותי (50% לפחות מהפעולה) של 3 פעולות לפחות מתוך פעולות אלה: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, רחצה, אכילה ושתייה, שליטה בסוגרים וניידות.

מקרים המוחרגים בפוליסה

יש לוודא שהמקרה בגינו נכנסתם – אתם או יקירכם - למצב סיעודי אינו....
   
לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר גלובס              
                 
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  054-6996670  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים