04-8100333
054-6996670

 
 

 
 
 

 

 
    תביעות סיעוד: מתי כדאי להגיש תביעת פיצויים
נגד חברת הביטוח?
    מערכת Lawguide, אתר וואלה, law.walla.co.il

כדי שאדם סיעודי, אשר אינו מסוגל לבצע פעולות פשוטות ויומיומיות בכוחות עצמו, יוכל לקבל סיוע מטעם חברת הביטוח, עליו להגיש תביעה לחברה שבה הוא מבוטח באמצעות טופס תביעה וצירוף אישורים רפואיים

האחריות לטפל באדם סיעודי עקב זקנה, מחלה או פגיעה בתאונה מוטלת על בני משפחתו, אשר נדרשים לשאת בהוצאות הטיפול ולדאוג לו לתנאי מחייה נאותים. כאשר אדם הופך לסיעודי, בדרך כלל נוצר נטל כלכלי כבד על משפחתו, על כן רבים בוחרים להקדים תרופה למכה באמצעות ביטוח סיעוד, שמטרתו להבטיח את עתידו של המבוטח כאשר יהפוך להיות תלוי בסביבתו, מכיוון שהביטוח הלאומי אינו תמיד מכסה ההוצאות.

קופות החולים מציעות לחברים, באמצעות חברות ביטוח חיצוניות, מגוון פוליסות ביטוח סיעודי שמטרתן לסייע למבוטח ולבני משפחתו להתמודד מבחינה כלכלית ורפואית בעת הצורך עם מצוקה תפקודית. את הפוליסה ניתן לרכוש דרך קופת חולים או באופן פרטי באמצעות חברות הביטוח. החברה המבטחת תחויב בבוא היום, לשלם סכום חודשי קבוע, בהתאם למידת החומרה של הפגיעה התפקודית ובהתאם למקום שהותו של המבוטח, במוסד סיעודי או בבית.

מי זכאי לביטוח סיעודי?

חולה סיעודי הוא אדם שאינו מסוגל לבצע בכוחות עצמו פעולות פשוטות ויומיומיות. התנאי הראשון להכרה במבוטח כזכאי לגמלת סיעוד הוא מבחן ADL, לקביעת ההערכה תפקודית. חולה סיעודי מוגדר כמי שאינו יכול לבצע לפחות שלוש מתוך שש הפעולות השגרתיות הבאות: מעבר ממצב שכיבה לישיבה, לקום מכיסא או להתיישב עליו, להתרחץ ולהתגלח, לרבות כניסה למקלחת ויציאה ממנה, להתלבש ולהתפשט באופן עצמאי, לאכול ולשתות עצמאית כאשר שהמזון מוגש לו, שליטה על סוגרים ללא צורך בחיתולים והליכה באופן עצמאי או באמצעות תומכי הליכה כגון: מקל, הליכון, או כיסא גלגלים שהחולה יכול להזיז בעצמו.
מצב סיעודי נוסף שיכול להביא להכרה הוא כאשר....
   
לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר law.walla.co.il               
                 
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  054-6996670  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים