04-8100333
054-6996670

 
 

 
 
 

 

 
    למה קרן הפנסיה לא מודיעה לנו בסמס כל חודש
שההפקדה אכן בוצעה?
    קוראים רבים התלוננו בימים האחרונים על אי־התאמה בין ההפקדות בתלושי השכר להפקדות שדווחו להם על ידי הקרנות ? הבעיה ידועה לרשות שוק ההון והביטוח, והיא מטפלת בה ? האם החיסכון הפנסיוני שלכם נפגע מכך - או אף עלול להיעלם בטעות?

אסא ששון, דה מרקר


"קניתי תיק חיסכון פנסיוני של סוכן ביטוח רציני, לא מהגדולים אבל סוכן ביטוח בינוני", סיפר אמש מנהל בכיר בתחום הביטוח. "כבר חצי שנה אני עובד על לסדר את הכספים שיושבים בחשבונות המעבר ולא הגיעו לחשבונות החוסכים. אני מתחיל להצטער על הרכישה".
היתקעותם של כספי החסכונות הפנסיוניים בחשבונות מעבר עוררה בשבועיים האחרונים גל תגובות בשוק. נראה כי חוסכים טרחו לבדוק לראשונה אם יש התאמה בין ההעברות הכספיות שלהם לחשבונות הפנסיה לבין מה שנקלט בחשבונות אלה. ריכזנו עבורכם כמה שאלות בתחום, כדי להבהיר במה דברים אמורים.

מה זה בכלל חשבון מעבר?

כל חוסך מפריש סכום מסוים מהמשכורת החודשית שלו לחיסכון פנסיוני, והמעסיק מפריש סכומים נוספים. כאן אנחנו מגיעים ללב העניין: המעסיק הוא זה שאחראי על העברת הכספים לקרן הפנסיה־קופת הגמל־ביטוח המנהלים שבחר העובד. אם יש אי־התאמה או תקלה בנתוני העובד, הפקדת הכספים לא נקלטת בחשבון הפנסיוני — והכספים מופנים לחשבון מעבר.
מנהל החיסכון הפנסיוני (מקבל הכספים) מודע לכך שכסף "חונה" בחשבון המעבר; עליו לשייך את הכסף לחוסך, ולתקן את הדרוש תיקון. לפי נתוני רשות שוק ההון, בחשבונות מעבר תקועים כיום 2.3 מיליארד שקל.

איך אני יכול לדעת אם כספים לא הופקדו בחשבון הפנסיה שלי?....
   
לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר דה מרקר              
                 
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  054-6996670  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים