04-8100333
054-6996670

 
 

 
 
 

 

 
    האם חברת הביטוח חייבת לנמק את הסיבות לדחיית תביעה?
    מאת: אילן להב - משרד עורכי דין,
פורסם באתר lawguide.co.il


הוראות המפקח על הביטוח מחייבות את חברות הביטוח לפרט ולנמק מדוע דחו תביעה של מבוטח. מה אפשר לעשות אם חברת הביטוח דוחה את התביעה ללא נימוק?

"כלל הברזל", או "דרך המלך", או כל ביטוי דומה, יפה על מנת לתאר את המשפט הבא: "כשדוחה חברת ביטוח תביעה המוגשת לה, עליה לפרט בכתב את כל הנימוקים שבגינם החליטה כפי שהחליטה וזאת במכתב הדחיה עצמו, או בצמוד אליו".
בנוסח דומה, מורה כך המפקח על הביטוח, בעת שהוא קובע כיצד על חברת ביטוח לנהוג, בעת שהיא דוחה תביעה של מבוטח המופנית אליה.
בלשון בני אדם - אין להסתפק בהודעה טלפונית של סוכן הביטוח (למשל), כי חברת הביטוח החליטה לדחות את תביעתנו. עלינו להקפיד ולקבל מסמך כתוב, שבו, בנוסף לעובדה כי חברת הביטוח דוחה את תביעתנו, מצויים כל הנימוקים בגינם החליטה חברת הביטוח שלא לשלם לנו את אשר דרשנו.

מדוע "שכחה" חברת הביטוח להודיע על דחיית התביעה, והאם בית המשפט קיבל את טענותיה?
על פניו, העניין נשמע פשוט ובמרבית המקרים, זהו אכן המצב. אך ידועים גם מקרים אחרים: משאית נגנבה מחברת הובלות, שבתורה פנתה אל חברת הביטוח שלה, בדרישה לפצות אותה בגין גניבה זו.
חברת הביטוח בחרה שלא לשלם ודחתה את התביעה. אך דבר אחד לא עשתה חברת הביטוח.
היא "שכחה" להודיע על כך במכתב מפורט לחברת ההובלות, בעלת הפוליסה המדוברת....
   
לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר lawguide.co.il              
                 
   
הירשם חינם לעידכונים
הרשם עכשיו לניוזלטרים של סט פוינט!
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד
   
 
סט פוינט! ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי
טלפון:     נייד  054-6996670  משרד 04-8100333
דוא”ל: info@setpoint.co.il | כספרי 29, חיפה


לייבסיטי - בניית אתרים